Nieuwsberichten

De Technische avonden zijn weer begonnen.

Neem contact op voor meer info.

 

 

Contactgegevens

P. Poot Tweewielers

Grootdorp 47
5815 AC  Merselo (bij Venray)

 

e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
tel: +31 (0)478-546482
fax: +31 (0)478-546254
KvK: Venlo 12022014
BTW-nr: NL 806 604 633 B01

Onze merken

Projecten

Kadett C Coupe ombouwen voor Circuit gebruik.

Kadett C Coupe Circuit klaar maken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nadat de Kadett hier was geweest voor de elektronische problemen was het contact en het vertrouwen gelegd.

 

Wij mochten de auto dan ook gaan prepareren voor het circuit. Hoofdzakelijk Nord Schleife maar zo nu en dan een Track Day op Zandvoort moest ook tot de mogelijkheden gaan behoren.

De 2.0E leende zich niet goed voor dit werk. Tevens waren de remmen ondanks dat ze aangepast waren aan de voorzijde niet berekend op het zwaardere circuit gebruik.

Dus opdracht aan ons om het remsysteem te upgraden. 2.4 Omega motor inbouwen. met benodigde extra\'s (lees ingekorte 6 cilinder inlaatbuit voor meer vulling, elektrische koelfan). Manta B Achteras (met een overbrenging van 1 : 3,44). Theoretisch moest 200 KM/H plus te halen zijn.

Dus aan de slag.

Aangezien er besloten was de achteras van de Manta te monteren moet de carroserie aangepast worden. De Manta B achteras was tenslotte breder. Besloten werd er om rondom spatbord verbreders te monteren. Hiervoor was het echter noodzakelijk de orginele wielranden weg te halen en het binnen en buitenscherm vervolgens weer aan elkaar te bevestigen.

De remschijven voor zijn vervangen voor teruggedraaide remschijven. 260MM X 25MM. Voordeel van deze remschijf is dat deze niet zo gauw meer kromtrekt als de geventileerde Rekord Remschijf. De remklauwen voor werden gepakt van een Astra. De remkracht moest er voor wel zijn echter de remdruk was belabberd te noemen. Achter werd er ook een remschijven set gemonteerd wat wij van uit eigen huis kunnen leveren.

De remdruk hebben we een enorme upgrade gegeven door de Hoofdremcilinder te vervangen door een exemplaar van 25MM doorsnede zowel voor de vooras als de achteras. Voorheen was dit 23 voor en 17 achter. Wel moesten de remleidingen hiervoor aangepast worden. Maar dit was ook geen probleem.

Bekijk de foto's maar eens.

Mochten er vragen omtrent dit onderwerp zijn kunnen deze altijd via de mail gesteld worden.